Sokat használják, különösen az Egyesült Államokban, a különböző fóbiák ellen. A Spiderworldöt például a pókoktól való félelem legyőzésében. A pácienst katapultálják egy 3D-s konyhába, ahol megtanítják, hogyan barátkozhat össze egy hatalmas tarantulával. Eredményesen kísérleteznek e terápiával a fizikai fájdalmak
elleni küzdelemben is. A SnowWorld nevű játék, amelyet a washingtoni egyetem Virtual Reality Analgesia Research Center igazgatója, Hunter Hoffman talált ki, a beteget háromdimenziós északi világba viszi,
ahol hóembereket és jégkunyhót épít.
Súlyosan megégett gyerekeknél a hideg ilyen ábrázolása ellensúlyozta az égések tüzét, a fájdalom és az addig használt fájdalomcsillapítók felére csökkentek - írta a Corriere della Sera című olasz napilap. Újabban a rehabilitációban is érnek el ezzel az eszközzel eredményeket. A Glove Therapynál, amelyet a Newark-i Rutgers
egyetemen próbálnak ki, a beteg, akit szélütés ért és félig megbénult a keze, speciális kesztyűt kap, majd ezt kivetítik egy számítógép képernyőjére, ahol lepkét fog vagy zongorázik. A beteg a valóságban is, reflexszerűen mozgatni kezdi az ujjait.