A British Medical Journal honlapján publikált tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy a Sparx nevű interaktív számítógépes fantasy játékot.
A játékosok egy avatárt választanak maguknak és egy virtuális világban kell megteremteniük az egyensúlyt, melyet az úgynevezett Gnatok (komor, negatív automatikus gondolatok) veszélyeztetnek.
Ez az önsegítő játék valójában kognitív viselkedésterápiás technikákat alkalmazva segít a fiataloknak a depresszió leküzdésében, és a kutatók jelentése szerint ez a módszer ugyanannyira hatásos, mint a hagyományos kezelések, ugyanis mindkét módszerrel a tüneteket közel 30 százalékkal lehet lecsökkenteni.
A kutatásban összesen 187 új-zélandi fiatal vett részt, akik közül az egyik csoportot a szóban forgó játék használatával kezelték, míg a másik csoport a hagyományos terápiában részesült. A kezelés végére a számítógépes játékkal játszó csoport 44 százalékánál, míg a hagyományosan kezelt csoport mindössze 26 százalékánál tapasztaltak jelentős javulást, derült ki az Aucklandi és az Otagói Egyetem kutatóinak jelentéséből.