A játékhoz saját fejlesztésű mozgásérzékelő LED-sort és tehetetlenségi mérőeszközöket használnak. A teszteket különböző klubokban hajtják majd végre, és a kutatást vezető Dr. Iain Spears elmondésa szerint azért döntöttek a saját fejlesztésű eszközök használata mellett - annak ellenére, hogy hasonló játékkonzol perifériák már léteznek, például a Wii-Fit, vagy a Playstation EyeToy is ilyen, és hamarosan bemutatkozik a Kinect is - hogy a résztvevők a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások ismeretében ne tudják azok gyengeségeit kihasználni, egyszóval: csalni.
A forgalomban lévő konzolok esetében a gyorsulás mérésével működő perifériák nem tesznek különbséget egy teljes erőből végzett ütés vagy egy kis csuklómozdulat között, így aztán az ilyen készülékek tulajdonosai hamar leszoknak arról, hogy mindent beleadjanak játék közben. A kísérlet folyamán egy afféle árnyékbokszolós játékkal tölthetik az idejüket a résztvevők, amelyben egy számítógép vezérelte ellenfél ütéseit kell elkerülni, illetve annak egy-egy jól irányzott ütést bevinni. A szakemberek igyekeztek a játék kialakításakor az ökölvívás során valóban tapasztalható fizikai igénybevételt hűen modellezni, de természetesen játékokhoz illően, a valósághoz képest jelentősen könnyített változatban.
A kutatók azért választották az ökölvívást, mivel ebben a sportágban olyan rövid, de nagy intenzitású igénybevétel-sorozatnak van kitéve a sportoló, amelyről egyre több tanulmány alapján az feltételezhető, hogy nagyon előnyös az egészségmegőrzés, illetve az egészségi állapot javítása szempontjából.
A szakemberek azt fogják megvizsgálni a sportos videojáték segítségével, hogy heti három alkalommal tíz-tizenöt perc hosszú testgyakorlás ebben a formában, az elméletek alapján feltételezett módon valóban képes-e javítani a résztvevők egészségi állapotát.